Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Doprava v Tatrách pripomína čiernu dieru (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

taky dlhy clanok o takej jednoduchej veci. ze 'uplatnuje sa trhovy mechanizmus'... :)
a co ako? bolo by asi fajn, keby to bolo, ale to mame z nasich dani dotovat nieco, co ludia nechcu?
tiez nerozumiem prirovnaniu k ciernej diere. to sa zvycajne pouziva prave na veci, na ktore sa zbytocne vyhadzuju peniaze.
 

na uvahu dobre

ja som nanho klikol lebo som sa minule sa divil na dialnici pri poprade kde som videl dva dodavky s reklamou na osobnu prepravu do zakopaneho... takze trch to uz zrejme vyriesil...
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Presne tak, nespraví nič nad rámec

Musím potvrdiť, že Poliaci, hoci majú menšiu časť Tatier, tak sú podnikavejší. Som toho svedkom opakovane, v Tatrách som niekoľkokrát ročne. Doprava z južnej strany Tatier (Tatranská Polianka, či Poprad) do Zakopaného je žiaľ zabezpečená poľským dopravcom. Jazdia prevažne mikorbusy. Sme menej schopní, alebo nám stačí, že nám Tatry spadli do vienka a už nemusíme nič viac urobiť?
 

 

Zrejma treba vychadzat z predpokladu, ze Poliaci maju vacsi zaujem o nasu cast Tatier nez Slovaci o ich cast... tym padom je tutisticky tok jasny a jasne je aj to preco to zabezpecuju iba polski prepravcovia. Ibaze by to nebola pravda.
 
Hodnoť

Smradičovslý zlepenec

v snahe šetriť kde sa len dá úplne zničil príhraničnú železničnú dopravu. Nielen v Tatrách, ale takmer všade.
Už neexistuje žiadna osobná doprava na prechode Fiľakovo-Somoskóújfalu, Lenartovce-Bánréve, Komárno-Komárom, Rajka-Rusovce, Horné Srnie-Vlárský Prúsmyk, Lupkow-Medzilaborce, Plaveč-Muszyna (toto by bolo k Tatrám najbližšie), cez prechod Skalité-Zwardoň vlaky jazdia tak blbo, že z iného kúta Slovenska sa dá do Poľska ísť až poobede... jednoducho niečo strašné. Aspoň v letných mesiacoh a aspoň len cez víkendy by sa mohla nejaká doprava spustiť, tak aby trochu nadväzovala na slovesné a poľské vlaky. Aj keby bola stratová, určite by turisti peniaze minuli na niečo iné a cez DPH a iné poplatky by sa do slovenského štátneho rozpočtu tých pár € na dotovanie takejto dopravy dokotúľalo.
To by však ekonomiku museli riadiť ľudia formátu nemeckého povojnového premiéra Adenauera. My však máme len samých goriliakov, či už Myk-Loža alebo niekoho iného, ktorí sa vedia jedine biť v prsia s rukou zababranou od červeného atramentu vykrikujúc, koľko peňazí ušetrili keĎ vyškrtali tamto a ono...
 

801

rajka - rusovce, MHD linka 801 . Ficovolic, ked nabuduce nieco napises over si fakty.
 

 

Ani Vy ste nepochopili, že voziť vlaky 2 km cez čiaru nemá zmysel, dupľom nie v lesoch typu Zwardoń, Muszyna, či Lupków, ktoré ako prechody mali význam pre DIAĽKOVÉ vojenské vlaky v čase monarchie (hlavné smery Krakow, Ľvov). Prakticky vôbec neexistujú LOKÁLNE vzťahy medzi miestnym obyvateľstvom, ktoré by ufinancovali dennú premávku vlakov. Keď tak, má zmysel nejaký ten pár diaľkových spojov R/Zr typu Žilina - Krakow/Katowice, určite však nie lokálka!
"Ve vlaku /ze Zwardońe/ kromě nás a vlakové čety nikdo není," http://www.vlaky.net/zeleznice... + diskusia...
 

Len tak mimochodom,

nože napíš, koľkokrát si sa viezol na tých tratiach? ŽE nevieš, že ani raz ? No vidíš! Prečo si im nedal zarobiť! A od štátu žiadaš, aby financoval takéto stratové spojenia! Však ked si taký ekonomický macher, nože si založ súkromnú firmu a ukáž nám, ako sa to má robiť! Ale ty to neurobíš! Ty budeš len chrliť okolo seba oheň a síru a nadávať. Mimochodom, tie spojenia boli zrušené dávno pred Radičovej vládou...
 

Vláda istôt

má teraz možnosť to napraviť
 

Všetko je v luďoch,

Z Rusoviec do Rajky , z Komárna do komároma sa dostaneš aj dnes elegantne a rýchlejšie.
Problém je skôr v mentalite východňárov, čakajú na nejakú výzvu , ale nečakajú na zastávke na cestujúcich.
A poliak čaká na zastávke na tých cestujúcich. V tom je rozdiel.
Za 10 rokov budete možno riadiť tých pár verejných WC a zbytok nebude vo vašich požehnaných rukách . Aj keď niekedy pohybujem , o vaešj schopnosti riadiť tie wecká.
 

zilinsky samospravny kraj

je tajna basta vychodniarov a detasovane pracovisko spolku zakarpatskych rusinov, odhalil si ich.
k poliakovi, mas pravdu v zakopanom sme len pozerali ako sa ludia vozili v mikrobusoch (co mikrobus to iny prevadzkovatel) nastupovali na regulernych autobusovych zastavkach v meste, este aj tie poondiate zastavkove budky popri ceste z krakova do PO vyzerali luxusne.
neviem si predstavit kolko polien by mal slovak pod nohami keby sa o toto pokusil, ked som davnejsie siel mikrobusom z KE do PO, mal som z toho pocit ako by sme vykonavali ilegalnu cinnost, autobus stal na parkovisku za budovou, na nastupiste SAD prisiel sofer pytat sa kazdeho ci nechce ist do PO ...
 

 

naozaj si myslíte, že je ideálne podporovať maršutky, navyše v úsekoch (Košice - Prešov), kde sa dotuje regiodoprava z verejných rozpočtov??
 

Tak naco sa potom dotuje?

Ked to sukromny dopravca zmakne potajme a este aj so ziskom?
 

Re palubny nastenkar

Po mnozstve povedal by som az infantilnych prispevok konecne cosi naozaj k veci. Presne ako pises. Poliakom sa to podnika ked maju zakony ktore podnikanie podporuju. Na slovensku je podnikatel ihned podozriva osoba ktora sa chce prizivovat na obycajnych ludoch a pre stat tak akurat dojna krava ktorej sa este navyse hadzu polena pod nohy v neuveritelnom mnozstve zakazov, prikazov, nariadeni, obmedzeni. Tu je problem preco poliak na slovensku moze podnikat a slovakovi sa nechce. Ja uz som tiez uvazoval nad tym ze najschodnejsia cesta pre podnikanie na slovensku je zalozenie zivnosti kdesi v zahranici a nasledne podnikant uz clovek bude doma. Ved v EU je to dovolene. Faktom vsak zostava ze podpora zo strany statu je nulova, skor zaporna a suhlasim ze kompetentni maju k problemom pristup presne ako to popisal "this is hardcore". Odsediet si par hodin v kancelarii a mat pokoj. Potom v klude doma nadavat na vsetko nefunkcne v state.
 

nehnevaj sa

ale trošku mimo si aj ty. Ja si myslím, že v Poľsku je to skôr o ľahostajnosti úradov k podnikateľov. To že to napr. na trhu v Novom Targu funguje bez pokladne ešte sa vydržať, ale čo predávané potraviny či sú hygienicky skontrolované a pod. Fakt lepšia je slovenská "buzerácia" než dostať napr. salmonelu

Ak má palubný nástenkár pravdu, to čo je v Zakopanom, že tam funguje MHD nadivoko a možno aj vozidlami v rôznom technickom stave, mnohí vodiči sú neskúsení a najmä otázna je zodpovednosť za škodu napr. po dopravnej nehode. Ak si mesto Zakopané alebo lokálna samospráva dotuje MHD a takíto podnikatelia načierno jej berú cestujúcich a straty oficiálnej MHD sa zvyšujú tak s tým treba niečo robiť, lebo to nie je v poriadku

keď už takéto podnikanie, tak jedine na miesta alebo v čase keď nechodí verejná doprava, nie sa priživovať na autobusoch/vlakoch

v zahraničí je normálne, že vlakové linky majú prednosť, autobusy ich dopĺňajú, súbeh vlak/autobus prakticky neexistuje a súkromný dopravcom ktorí chcú jazdiť na linkách súbežných v vlakom sa licencia proste nevydá. napr. u nás Bratislava - Žilina, všetky priame spojenia sú vlakové, iba pár autobusov, ktoré pokračujú na Oravu/Kysuce a stoja aj tam kde nezastavuje rýchlik
 

Typicka reakcia priemerneho slovaka.

Ten kto sa pokusi konkurovat statnej alebo mestskej doprave je prizivnik. To je myslenie raneho socializmu. Vlakove linky maju prednost, autobusy ich len doplnaju, ak im niekto chce konkurovat tak sa mu jednoducho nevyda licencia a tak sa udrzuju statny monopol. Typicka reakcia raneho socializmu. Nezabudnime este ze na kazdy kilometer trate ma byt aspon sto zamestnancov, aspon dvadsat profesionalnych odborarov,... Kto bude zmyslat inac toho zavrieme, pripadne rovno zastrelime. Myslenie ine ako oficialne bude zakazane. Nepripomina ti to volaco? Ty sa spliter ohanas zahranicim? Akym? ZSSR alebo NDR?
 

nepochopil si ma

MHD je dotovaná všade. A je dané, že cestovný lístok stojí rovnako bez ohľadu na linku. Na jednej linke je obsadenosť čo ja viem 40 ľudí na autobus, na druhej 10. A tak jedna frekventovanejšia linka vlastne dotuje menej frekventovanú, pričom cestujúci to riešiť nemusia, lebo cestovné je rovnaké. Takíto podnikatelia však majú tendenciu kradnúť cestujúcich z frekventovanejších liniek a tie menej vyťažené ignorovať, lebo z na nich nezarobia. A tak tie menej vyťažené ostávajú štátu/mestu a musia zvýšiť dotácie, lebo niekto im kradne vyťažené linky

na západe konkurencia v doprave funguje tak, že
- diaľkové linky sú nedotované a tak na ne môže každý dopravca
- na regionálne/mestké linky sa vypíše súťaž na zabezpečenie dopravy na celej sieti /jednej linke zvlášť, pričom objednávateľ určí:
- frekvenciu a trasy liniek
- cestovné
- typ dopravného prostriedku, anpr. vozidlá musia byť nízkopodlažné
A vyhráva ten kto si vypýta najnižšiu dotáciu

V krajinách na západ od nás neexistuje zakopanská MHD načierno, to je výsadou krajín, kde poriadne nefungujú verejné služby, napr. Ukrajina, Rusko, Balkán

V tak ekonomicky liberálnej krajine ako Švajčiarsko neexistuje aby hocijaký autobusový dopravca dostal licenciu na linku súbežnú so železničnou traťou, je to najmä o ekológii a najmä potrebe pokryť dopravným systémom celú krajinu, aj územia o ktoré súkromníci nemajú záujem
 

No neviem co si mysliet.

V niektorych veciach s tebou suhlasim, ale inde nie. Za prve, tu sme sa bavili o autobusovych linkach medzimestskych, dokonca medzistatnych ktore neexistuju a tak ich nahradzaju z casti polski sukromnici. MHD, to je uplne ina kava. Tam moze ist len sukromnik ktory si moze dovolit nakupit desiatky az stovky autobusom ci trolejbusov a elektriciek. Takze to by som nechal bokom. Ale povedz mi ak existuje trasa na ktorej nepremava riadna autobusova linka a sukromnik to je ochotny jazdit, preco mu statny aparat hadze polena pod nohy? Konkretne teraz som mal taky pripad ked moj otec chcel ist kupit cosi krizom cez cele slovensko a nechcel ist autom, ale s kamaratom autobusom. Akasi forma panskej jazdy. Po dvoch dnoch patrania sme nasli sukromnu linku na internete ktora to jazdi, ale nemohli sme sa dozvediet kde vlastne stoji. Je to samozrejme aj chyba danej firmy ze nema dobre spracovanu web-stranku. Ale naozaj nie kazdy kto si kupi autobus vie programovat web-stranky alebo ma peniaze aby niekoho pravidelne platil za nove informacie. A bohuzial taky sukromnik nesmie stat na zastavkach kde stoja bezne autobusy. Takze skus po trase cez cele slovensko priebezne informovat svojich zakaznikov o aktualnom mieste zastavovania (podla toho ako sa prave ktory starosta vyspi) po vsetkych dedinach a mestach na trase cca 250km jednym smerom. Ti co jazdia pravidelne mozno maju na "svoj" autobus kontak na telefon. Ale ked si nahodny cestujuci ako sa to dozvies? To presne plati aj tu o to jazdeni z polskej strany Tatier na slovensku a naopak. Je to uplna nahoda ci niekoho najdes alebo nie. Neexistuje ziaden system, len bordel a chaos. Kde je ministerstvo dopravy, cestovneho ruchu a co ja viem co kto este? Kazdy na to kasle. Odbuchat si hodiny v praci a zmiznut domov. A ak nahodou niekto ma zaujem cosi robit, tak je hned podozrivy ze "pozor podnikatel, chce sa nabalit!". Takze sup narobit mu problemy a hladat vsetky mozne zakony preco to nemoze robit namiesto toho aby mu pomohli nech sa rozbehne, ved bude o jedneho ci viac nezamestnanych menej.
 

pozri sa

celá veda a pointa článku je v tom, že jeden turista sa chcel nadránom dostať na opačnú strenu Tatier. Kedže jeho požiadavka je ojedinelá, tak sa neoplatí viesť pre neho linku. Keby takýchto turistov bolo 20 - 30 denne, už by sa oplatiť mohlo a nejaký súkromník by určite požiadal o,licenciu. Lenže to o nej musí dať aj vedieť vl vlastnom záujme a nie aby ho našli po dvoch týždňoch. Napríklad firma Strama čo počas letných prázdnini bude prevádzovať dva páry medzi LM a Zakopaným, je toho schopná. Prečo by mali naše úrady pátrať po nelicencovaných dodávkach??

druhá vec, každý dopravca s licenciou môže zachádzať na autobusovú stanicu. A majiteľ stanice si má právo dačo vypýtať, logicky dal do toho nejaké peniaze a niečo ho stojí údržba. Sú autobusári, ktorým sa nechce platiť (napr. istý žltý dopravca v ČR s tým mal problémy), zastavujú kde tade len aby ušetrili kde ich neznalí nenájdu a kde nie ej väzba pri prestupovaní z busu na bus a tak
 

1 2 3 4 > >>

Už ste čítali?