Diskusia k článku: Najviac áut prechádza Žilinou a Ružomberkom, extrémny nárast evidujú v Liptovskom Mikuláši

Intenzitou sa dostal medzi najvytaženejšie v kraji.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
20 príspevkov

  • dob_
    To, ze v RK a okoli tie cisla neboli vsade podla ocakvania je podla mna sposobene vyuzivanim alternativnych tras kvoli zapcham.
    V Ziline alternativy moc niesu.

    Hadam sa dozijem otvorenia D1 pri Ruzomberku a Ziline. To bude pre tie mesta velka ulava. Vlastne aj pre nas vodicov.
  • Eulenspiegel
    Čo to? Veď problém Ružomberka predsa riešil a vyriešil už súdruh premiér Pellegrini. V strede križovatky vysvetľoval, ako nejaký Kim Čong, ako sa robí zelená vlna cez mesto, a všetci mu prikyvovali. Dokonca výjazdové zasadanie na Liptove bolo.
    A ešte predtým, dávno predtým dokončil súdruh Fico diaľnicu BA-KE, aj s obchvatom Ružomberka, vrátane veľkolepého tunela pod Čebraťom.
    Sú to predsa politici, ktorí plnia sľuby, a preto ich národ miluje a volí znova a znova a znova.
  • 1729095
    V L. Mikuláši sa tomu nárastu áut nečudujem. Roky bola MHD žalostná. Busy chodili niekedy aj 5min skorej ako mali. Takže bežná vec, vidíte odchádzat zdialky autobus, čo mal eštelen ísť, no a aby napríklad z centra na obed v sobotu nešiel bus na najväčšie sídlisko aj 45minut, bola bolesť.
    Ľudia si pokúpili autá a teraz, keď sa mesto snažilo vylepšiť MHD a chodí každých 20min, ľudia už ich opustiť nechcú.
    Ako bonus, prestali udržiavať hlavný cyklopruh, ktorý sa použiva na cestu do práce.
  • 530396
    Prémium
    O to smutnejší je fakt, že vďaka vedenia mesta LM prišlo o možnosť cestnéjho obchvatu, ktorý by bol financovaný z EÚ. Doprave v meste mohla byť oveľa plynulejšia a bezpečnejšia, mali by sme novú železničnú stanicu, železničná doprava by bola presunutá mimo mesto a zo starej trate by možno bol nový cyklochodník medzi Okoličným a Ondrašovou...Bohužiaľ, úplne zbytočný most ktoré vedenie presadzovalo do ukončeného projektu úplne zastavil celý proces a kedy sa nájdu peniaze na prekládku to nikto nevie...
    • lanoes
      Prémium
      530396, prepáč, bez urážky, ale si vedľa.
      Úplne vedľa.
      Most bol problémom v tom, že mesto chcelo, aby jeho výstavba bola platená v rámci preložky železnice ako vyvolaná investícia a to investor prekládky odmietol.
      Problémom, prečo v LM doterazky vlaky jazdia tradične sú peniaze a peniaze.
      Rekonštrukcia železnice od BA po KE sa dostala niekam ku Varínu a Strečnu (+ rekonštrukcia Poprad - Štrba). kdeže je ešte preložka v LM. Terazky sa hovorí o rekonštrukcii železnice na Spiši, kde je alarmujúci stav, kdeže nejaký LM, prepáč.
      A kým, viac menej, rekonštrukcia železnice ide tradičnými trasami a zastávkami )výnimkou je akurát kratučká nová trať medzi Svitom a Štrbou, tak LM je úplne, ale úplne iná káva, ktorá v plánoch nemá konkurenciu.
      Od Paludze až po Liptovský Hrádok je naplánovaná trať úplne iným smerom, vľavo resp. južne od Váhu a dokonca treba aj niekoľko nových staníc, vrátane relatívne veľkej, liptovskomikulášskej.
      Čiže nielen preložka trate, ale úplne nová stanica so všetkým, čo k tomu patrí (malé nové stanice medzi LM a LH nepočítam).
      Nič podobné medzi BA a KE nie je.
      Čiže to sú také mega prachy, také mega, že dávno sa minuli plánované termíny (diskusia o novom moste popri rómskej kolónii v Hlbokom tak úplne stratila význam) a reálne tadiaľ preložka nebude najbližších 50 rokov ( a to som nekonečný a obrovský optimista).
      Ak sa aj celá rekonštrukcia dokončí, tak bez preložky a novej stanice v LM, na to peniaze nie sú a dlhé desaťročia nebudú.
      A eurofondy sa rýchlosťou blesku blížia koncu a čerpať budú viac (= viac dostanú ako sami vložia) noví členovia, SKbude aj ďalej čerpať tiež, ale menej ako vloží, takže na toto nikdy peniaze nebudú.
      Snívanie o objazdovej komunikácii po vale zrušenej trate (po výstavbe novej trate) sú len mokrým snom. Nehovoriac o tom, že mesto pôvodne sľubovalo, že tadiaľ pôjde cyklochodník smerom na LH.
      Takže žiadny most s cenou absolútne triviálnou oproti cene celej preložky od Paludze po LH nemohol byť a ani nebol dôvodom, píšeš nepravdu.
      Jediným dôvodom je to, že na takú cenovú mega ultra mega preložku železnice vrátane niekoľkých nových staníc nie sú a asi nikdy nebudú peniaze.
      Tí, čo bývajú na Nábreží a už sa báli, ako za Váhom oproti bytovkám im pôjdu vlaky, môžu pokojne spať.
      Aj tie najmenšie detičky bývajúce na Nábreží, sa tadiaľ vedenej železnice nedožijú.
      • 530396
        Prémium
        Bohužiaľ, mýliš sa Ty. Peniaze boli pripravené, bolo to necelých 600 mil € ktoré boli na prkládku aj s vybudovaním novej žel stanice v Závažnej Porube už odsúhlasené. Prekládka sa mala tuším robiť v rokoch 2017-2020, už mohla byť hotová. Celé to padlo na doplnení projektu nového mosta, ktoré do projektu presadzovalo súčasné vedenie masta LM. Proti tomuto projektu sa spísala petícia, keďže obyvatelia dotknutí výstavbou sa cítili ohrození zvýšenou premávkou. Na základe prieťahov nakoniec ŽSR odstúpili od realizácie projektu a LM prišiel o najväčšiu investíciu z európskych fondov. Mohla byť vyriešená doprava v LM, obchvat mesta, teoreticky nový cyklochodník Podbreziny- LM vybudovaný na pôvodnej trase. Zodpovednosť za konečné zrušenie projektu má na svedomí súčasné vedenie mesta. Je to obrovská škoda...
        • lanoes
          Prémium
          Ale no tak.
          Naozaj si myslíš, že kvôli nejakému mostíku padne naplánovaná a pripravená investícia za 600 melónov? Naozaj si to myslíš?
          Ja smeráckohlasácke vedenie mesta naozaj nemusím, naozaj, ale v tomto ich zlyhanie nevidím.
          Áno, vedenie mesta chcelo zapracovať do už schváleného projektu prekládky železničnej trate aj most na konci Belopotockého ulice, ale ŽSR povedali NIE.
          Ale aby kvôli tomu zrušili rekonštrukciu a už schválenú a pripravenú?
          Aj pri rekonštrukcii železnice platí to isté ako pre výstavbu diaľnic (na Slovensku).
          Najprv sa urobia tie najľahšie úseky (aby bolo vidno ako sa napreduje a mohli sa strihať politikmi pásky, najlepšie tesne pred voľbami) a na konci tie najťažšie.
          Preto stojí a aktuálne je v nedohľadne najťažší a najzložitejší úsek (s dvomi tunelmi!!!) D1 a to úsek Turany - Hubová.
          A to isté platí aj pre železnice. Liptovský úsek sa bude robiť posledný a kedy, to nevie nikto.
          • 530396
            Prémium
            Áno, presne tak to bolo. Keď sa zapracoval nový most do už hotového projektu, musela sa k tomu robiť EIA. Celá realizácia sa tým zdržala. Do toho ešte spustili dotknutí obyvatelia petíciu proti výstavbe tohto mosta a vzhľadom k všetkým týmto prekážkam ŽSR projekt zastavili. Keby vedenie mesta nedoplnili ten most do projektu, obchvat by sa vystaval. Peniaze boli na celú prácu vyčlenené. Ján Blcháč stále presadzuje prekládku železnice a vybudovanie južného cestného obchvatu mesta, lenže za 600 mil € ktoré boli pripravené na projekt v 2015-16? už pri súčasných cenách nemusia stačiť..

Najčítanejšie na My Liptov

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 363
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 141
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 581
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 100
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 982
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 665
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 389
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 664
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 276
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 452
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 625
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 901
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 491
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 719
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 005
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.