530396, prepáč, bez urážky, ale si vedľa.
Úplne vedľa.
Most bol problémom v tom, že mesto chcelo, aby jeho výstavba bola platená v rámci preložky železnice ako vyvolaná investícia a to investor prekládky odmietol.
Problémom, prečo v LM doterazky vlaky jazdia tradične sú peniaze a peniaze.
Rekonštrukcia železnice od BA po KE sa dostala niekam ku Varínu a Strečnu (+ rekonštrukcia Poprad - Štrba). kdeže je ešte preložka v LM. Terazky sa hovorí o rekonštrukcii železnice na Spiši, kde je alarmujúci stav, kdeže nejaký LM, prepáč.
A kým, viac menej, rekonštrukcia železnice ide tradičnými trasami a zastávkami )výnimkou je akurát kratučká nová trať medzi Svitom a Štrbou, tak LM je úplne, ale úplne iná káva, ktorá v plánoch nemá konkurenciu.
Od Paludze až po Liptovský Hrádok je naplánovaná trať úplne iným smerom, vľavo resp. južne od Váhu a dokonca treba aj niekoľko nových staníc, vrátane relatívne veľkej, liptovskomikulášskej.
Čiže nielen preložka trate, ale úplne nová stanica so všetkým, čo k tomu patrí (malé nové stanice medzi LM a LH nepočítam).
Nič podobné medzi BA a KE nie je.
Čiže to sú také mega prachy, také mega, že dávno sa minuli plánované termíny (diskusia o novom moste popri rómskej kolónii v Hlbokom tak úplne stratila význam) a reálne tadiaľ preložka nebude najbližších 50 rokov ( a to som nekonečný a obrovský optimista).
Ak sa aj celá rekonštrukcia dokončí, tak bez preložky a novej stanice v LM, na to peniaze nie sú a dlhé desaťročia nebudú.
A eurofondy sa rýchlosťou blesku blížia koncu a čerpať budú viac (= viac dostanú ako sami vložia) noví členovia, SKbude aj ďalej čerpať tiež, ale menej ako vloží, takže na toto nikdy peniaze nebudú.
Snívanie o objazdovej komunikácii po vale zrušenej trate (po výstavbe novej trate) sú len mokrým snom. Nehovoriac o tom, že mesto pôvodne sľubovalo, že tadiaľ pôjde cyklochodník smerom na LH.
Takže žiadny most s cenou absolútne triviálnou oproti cene celej preložky od Paludze po LH nemohol byť a ani nebol dôvodom, píšeš nepravdu.
Jediným dôvodom je to, že na takú cenovú mega ultra mega preložku železnice vrátane niekoľkých nových staníc nie sú a asi nikdy nebudú peniaze.
Tí, čo bývajú na Nábreží a už sa báli, ako za Váhom oproti bytovkám im pôjdu vlaky, môžu pokojne spať.
Aj tie najmenšie detičky bývajúce na Nábreží, sa tadiaľ vedenej železnice nedožijú.