Piatok, 27. apríl, 2018 | Meniny má Jaroslav
Pridajte si svoje mesto

Autobusovú stanicu čakajú veľké zmeny (+ NÁKRES)

Väčšina stanice je majetkom mesta. Autobusári ju majú v nájme na 20 rokov.

Nástupištia zo stredu stanice zmiznú, vznikne kruhový objazd. Ľavá aj pravá strana stanice bude pod strechou. Autobusy budú prichádzať zo západu.(Zdroj: Miro Gejdoš)

RUŽOMBEROK. Obyvatelia dolného Liptova, ktorí cestujú autobusmi, sa môžu tešiť na krajšiu, prehľadnejšiu a bezpečnejšiu stanicu. Dopravná spoločnosť Arriva Liorbus z Ružomberka plánuje urobiť do konca roka niekoľko zásadných zmien. Do modernizácie investuje okolo 400-tisíc eur, pričom všetko hradí zo svojho rozpočtu. Potvrdil to genrálny riaditeľ Ladislav Hološ.

„Stanica bude stále v prevádzke. Zmeny budeme robiť po častiach, aby bola vždy aspoň polovica funkčná pre zákazníkov,“ uistil Radoslav Salák, technický asistent spoločnosti.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Autobusár neváhal, pomohol žene s otvorenou zlomeninou


Slovenská klasika

Už teraz prebieha na autobusovej stanici rekonštrukcia južného nástupišťa pri Váhu. Rovnako ako doteraz ho budú využívať cestujúci z okolitých dedín. Na odvoz však budú čakať pod prístreškom, ktorý tam doteraz chýbal. Novinkou budú aj šikmé zubové nástupištia so zábradlím.

Za zmienku stojí fakt, že firma z Oravy, ktorá na tom pracuje, prišla minulý piatok vďaka zlodejom o ručné elektrické náradie. Mala ho v unimobunke priamo na pracovisku. Prípad vyšetruje polícia. K dispozícii má aj kamerový záznam firmy Liorbus.


Odkázaní na iných šoférov

Najväčšou zmenou po rekonštrukcii bude organizácia dopravy v priestoroch stanice. Autobusy už do nej nebudú vstupovať ani odchádzať z východnej časti, teda od mosta pri železničnej stanici. Tento vstup sa uzavrie a autobusy budú využívať iba výjazd na západnej strane oproti supermarketu Jednota pri administratívnej budove dopravcu.

„Priestor, kde je teraz výjazd na most smerom ku Kaštieľu sv. Žofie zablokujeme a vybudujeme namiesto neho kruhový objazd pre autobusy. Tie budú prichádzať na stanicu z východu a na ňom sa budú otáčať. Odchádzať budú znova tou istou cestou, ktorou prišli,“ opísal nové bezpečnostné opatrenie Jaroslav Mišúľ, technický manažér spoločnosti Arriva Liorbus.

„Na moste sú semafory a často sa tam tvoria kolóny. Je to hlavná cesta a autobus, ktorý sa chce teraz dostať na most, je odkázaný na to, čo ho niekto pustí. Stáva sa, že sa trikrát vystrieda zelená a autobus sa nepohne,“ dodal.


Chodil kadekto

Každý autobus po novom prejde cez automatickú rampu, ktorá má zabrániť tomu, aby sa v areáli pohybovali dopravcovia bez zmluvy o spolupráci. „Stáva sa, že k nám prídu cudzie autobusy, využívajú nástupištia a blokujú naše vozidlá. Občas sa stane dokonca aj to, že cez stanicu prejde kamión,“ vysvetlil Radoslav Salák, technický asistent Arriva Liorbus.

Zo stredu stanice zmizne onedlho i nástupný ostrovček. Cestujúci tak už nebudú musieť prechádzať cez vozovku určenú pre autobusy, ale budú čakať na novom južnom nástupišti. Spoločnosť si od toho sľubuje zvýšenie bezpečnosti. Jednou z priorít je podľa Saláka čo najviac obmedziť pohyb ľudí v priestoroch stanice. Preto vybudujú aj rôzne zábradlia a prekážky. Na presun medzi dvomi krytými nástupišťami bude slúžiť priechod pre chodcov pri administratívnej budove.


Skrášlia aj starý prístrešok

Jednoduchšiemu presúvaniu v rámci areálu budú slúžiť aj nové chodníky zo zámkovej dlažby popri Váhu. Počíta sa aj s prvkami pre nevidiacich. Vzhľadom na to, že 80 percent cestujúcich, ktorí prichádzajú do Ružomberka, smeruje do centra mesta, budú z autobusov vystupovať neďaleko lávky cez Váh smerujúcej priamo na Mostovú ulicu v pešej zóne.

Súčasťou projektu je aj rekonštrukcia kanalizácie a skultivovanie už existujúceho krytého nástupištia. „Všetko, čo je pod prístreškom asfaltové, vymeníme za zámkovú dlažbu a prístrešok vymaľujeme,“ povedal technický manažér Mišúľ.


Mesto nechce

Modernizácia autobusovej stanice začala v roku 2014. Spoločnosť Arriva Liorbus zrekonštruovala administratívnu budovu, v ktorej sa nachádzajú kancelárie, čakáreň a verejné toalety. Časť verejnosti kritizovala dopravcu, že opravil najprv túto budovu a zvyšok stanice nechal v žalostnom stave. Pritom je to jediný objekt, ktorý vlastní. Väčšina pozemkov patrí mestu a Liorbus ich má v nájme. Podľa platnej zmluvy, ktorú firma vlani podpísala s vedením mesta, môže priestor užívať ďalších 20 rokov.

„Z našej strany bol záujem o odkúpenie pozemkov, ale zo strany mesta nie,“ skonštatoval J. Mišúľ s tým, že podpis nájomnej zmluvy bol základnou podmienkou pre rozsiahlu rekonštrukciu.


Lístky nezdražejú

Generálny riaditeľ Liorbusu L. Hološ nám potvrdil, že modernizácia výšku cestovného nijako neovplyvní a počas tohto roka by sa meniť nemalo.

Ďalším krokom k zlepšeniu služieb pre cestujúcich bude neskôr inštalácia digitálnych informačných tabúľ do autobusov, na nástupištiach a niektorých zastávkach v meste. Konkrétny termín zatiaľ nepoznáme.

Arriva Liorbus zabezpečuje autobusovú dopravu v rámci celého Liptova a Oravy. V Ružomberku má k dispozícii 40 autobusov prímestskej a 10 autobusov mestskej dopravy. V okrese zamestnáva 57 šoférov.


  1. Končí najstarší hotel v Liptovskom Hrádku 1 486
  2. Strhnuté cesty, most a pivnice pod vodou Video 1 430
  3. Z diagnostického centra ušiel Lukáš, polícia po ňom pátra 580
  4. Dlho očakávané obnovenie razenia tunela Čebrať sa odkladá Foto 478
  5. Turistov aj cyklistov vykázali z Jánskej doliny Foto 477
  6. Hrad Likava po ročnej prestávke otvorí svoje brány Foto 473
  7. NDS: Urobili sme všetko, aby sme ľudom vyhoveli Foto 367
  8. Organizátorov motivujú ľudia a atmosféra 355
  9. Cez víkend bude v Liptov Aréne silácka akcia roka 340
  10. Obnovu štadióna brzdí byrokracia 168

Najčítanejšie správy

Mikuláš

Končí najstarší hotel v Liptovskom Hrádku

Legendárny Hotel Smrek končí prevádzku. Jeho majiteľ, spoločnosť Tesla Liptovský Hrádok, ho zatvára. Chystá totiž prestavbu hotela na viacúčelovú budovu.

Strhnuté cesty, most a pivnice pod vodou

Z hodiny na hodinu rozvodnené rieky brali všetko, čo im stálo v ceste.

Z diagnostického centra ušiel Lukáš, polícia po ňom pátra

Lukáš Človiečik ušiel z diagnostického centra v Ružomberku. Už týždeň o ňom nikto nič nevie.

Dlho očakávané obnovenie razenia tunela Čebrať sa odkladá

Ľudia na čas zablokovali výstavbu diaľnice, podali rozpor.

Turistov aj cyklistov vykázali z Jánskej doliny

Od minulého týždňa majú peší a cyklisti zakázaný vstup do jednej z najnavštevovanejších slovenských dolín. Dôvodom je ťažba kalamitného dreva.

Blízke regióny

Na Príslope opravujú cestu, ktorú opravili minulý rok

Slovenská správa ciest odmietla prevziať zrekonštruovaný úsek cesty, pretože jedna z vrstiev pod asfaltovým povrchom nemá predpísané vlastnosti. Zhotoviteľ ju musí vymeniť.

Zákazníkov pošty vyľakala vretenica

Najprv sa had vplazil do chodby, potom pozoroval zvedavcov z diery medzi múrom a obkladom. Vstup na poštu zabezpečoval policajt.

Mošovčanov ohrozujú nákladiaky i cestní piráti, ktorí obchádzajú betónku

Ťažké vozidlá by cez dedinu vôbec prechádzať nemali, ale málokto to rešpektuje. Ľudia sa aj pre nedodržiavanie rýchlosti prechádzajúcich vozidiel necítia bezpečne.

V areáli Slovenky sa začína s búraním, vzniknúť tu má ucelená mestská štvrť

Architektonicko-urbanistická štúdia bude riešiť aj Strieborné námestie, ktoré prepojí celú lokalitu s centrom mesta a zároveň vytvorí atraktívny vstup do historickej zóny.

Séria krádeží v bytovkách pokračuje. Čo radí polícia?

Zlodeji sa z najvyšších poschodí panelákov presťahovali do pivníc.

Všetky správy

Z armády odchádza na protest skúsený generál

Odchádzajúci generálporučík Macko je jediný Slovák, ktorý riadil základňu NATO.

Markíza prehrala, Kočnerovi má platiť milióny za čudné zmenky

Sudkyňa odmietla návrh, aby sa preveril vek zmeniek, či boli skutočne podpísané v roku 2000.

Prezident vymenoval Sakovú, tá pred novinármi stále uteká

Organizátori protestov novej ministerke Denise Sakovej vyčítajú blízkosť k bývalému ministrovi Robertovi Kaliňákovi.

Do rekreačného sídla papalášov politici už takmer nechodia

V Častej–Papierničke boli minulý rok ubytovaní len dvaja poslanci, zariadenie viac využívajú zamestnanci Kancelárie NR SR a verejnosť.