LIPTOVSKÝ HRÁDOK. Národná diaľničná spoločnosť zbúra ľavý most na D1 v križovatke pri Liptovskom Hrádku. Výsledky diagnostického posudku, ktorý si dali vypracovať, ukázali, že betón nosnej konštrukcie je na hranici životnosti a vykazuje závažné poruchy.
„Most sme preto v auguste tohto roka uzavreli. Momentálne pripravujeme projektovú dokumentáciu na búranie starého a výstavbu nového mosta.

Predpoklad začatia búracích prác je v prípade priaznivých poveternostných podmienok v prvých mesiacoch budúceho roka. Následne bude pokračovať výstavba nového mosta,“ informovala Michaela Michalová, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti.
Pre zaistenie bezpečnosti
Stavebné práce na oprave ľavého mosta sa začali v máji 2018. „Počas realizácie prác po odstránení vozovkových vrstiev sme zistili, že betón nosnej konštrukcie je na hranici životnosti. Z toho dôvodu boli práce na oprave mosta zastavené a bol zrealizovaný diagnostický prieskum zameraný na kvalitu betónu nosnej konštrukcie.“

Z jeho záverov vyplynulo, že nosnú konštrukciu mosta, vrátane jeho podpier, je potrebné zbúrať a nahradiť novou konštrukciou.
Pre vodičov to znamená dlhodobé obmedzenie plynulej jazdy na diaľnici. Michalová povedala, že v prípade priaznivého počasia predpokladajú, že most by mohli začať búrať v prvých mesiacoch budúceho roka.
„Predpoklad ukončenia realizácie nového mosta je do konca roka 2019.“
Most slúži od roku 1984
Diaľničný most pri Liptovskom Hrádku bol postavený a do užívania odovzdaný v roku 1984 v rámci stavby úseku diaľnice D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok.
Tvoria ho dve samostatné nosné konštrukcie – každá v jednom jazdnom smere. Zhotoviteľom úseku diaľnice D1 vrátane mosta boli Inžinierske stavby Košice.
Pravidelné kontroly
Počas preberacieho konania autorizovaný inžinier vykoná prvú hlavnú prehliadku mosta. Po uvedení mostný technik každoročne vykonáva bežnú prehliadku.
„Každé štyri roky sa vykonáva hlavná prehliadka. Ide o prehliadku všetkých konštrukčných častí mosta. Zisťujú a hodnotia sa možné poruchy, spracuje sa zápis s fotodokumentáciou a na základe toho sa určí stavebno-technický stav mosta,“ vysvetlila Michalová.
Ďalej spresnila, že okrem toho zástupcovia stredísk údržby vykonávajú denne vizuálnu kontrolu povrchu mostov.
